1.10.06

POBRE WAGNER!!!

Ú- Marc Twain va escoltar el 1891 Tristany i Isolda a Bayreuth. Es va sentir com si fos l’única persona sensata enmig de bojos.
DOS- Tolstoi, després d’haver escoltat Siegfried a Moscou, va escriure: “Intenteu quedar-vos asseguts en la fosca durant quatre dies en companyia de gent no molt normal, amb el cervell sotmès a una allau de sons destinats a estimular-lo per una sobreexcitació dels nervis auditius. Assolireu sens dubte un estat anormal propici a suscitar, a la llarga, una admiració de l’absurd.
TRES- Woody Allen confessava sentir ganes d’envair Polònia mentre escoltava Wagner.

1 Comments:

Anonymous Anónimo said...

I tots tres ténen en gran part raó.....Jo al menys he decidit no tornar mai més al PARSIFAL perquè no l'he soportada mai i ara em costa de pair.... SIEGFRIED arriba de seguida després... I TRISTANY, em quedaria amb el primer acte, el segon amb talls (faria una cabaletta per a Marke per comptes d'aquest monòleg interminable), i el tercer una petita selecció del deliri del protagonista (que no saps mai quan acaba amb l'Isolda i la nau que arriba o no arriba) i el final sencer....Quan m'agrada, m'agrada (tot i els textos que té); quan em cansa, ho passo fatal....Mai no m'arriba amb en Strauss....

5:14 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home